لیست اختراعات مهدی شجاعی
تصويربرداري با دستگاه پرتابل نيازمند شرايط پرتوگيري بيشتري ميباشد كه خود تاثير مخربي دارد. افرادي كه در بخش هستند نيز تحت اشعه پراكنده هستند كه اين خود ميتواند منجر به افزايش ريسك سرطان و آثار مخرب ژنتيكي گردد. اين تاثيرات در نوزادان و كودكان بسيار بيشتر ميباشد. اين اختراع با كاهش دز خطرات نامبرده را تا حد ممكن كاهش ميدهد . در اين اختراع از 4 وجه سربي انعطاف پذير به عنوان حفاظ استفاده شده است كه در يك بعد، از شيشه سربي استفاده شده است. در يال هاي طرفيِ هر بعد از لولا هايي براي تغيير زاويه بين دو بعد ونيز براي تاشدن محفاظ استفاده شده است. درهر گوشه يك چرخ تعبيه شده تا بتوان حفاظ متحرك را راحت تر به حركت دراورد. چهار بعد حفاظ دريك گوشه به انتهاي باز ختم ميشود تا قابليت حركتي و تا شدن به اين وسيله بدهد. از مزيت هاي اين اختراع ميتوان به هزينه ي ساخت بسيار كم ، سهولت در حركت ، عدم جاگيري زياد در بخش ، استحكام بيشتر و نياز به نگهداري كمتر ، قابليت تغيير اندازه ، قابليت استفاده در همه بخش ها و مسلط بودن به بيمار اشاره كرد.
اختراع " سازه هاي بتن آرمه مقاوم در مقابل زلزله با استفاده از صفحات نئوپرن" در زمينه فني؛ بخش هـ : ساختمانها و بناهاي ثابت خطاها و اشكالاتي در حين اجراي ساختمان هاي بتن آرمه سنتي مشاهده مي شود مخصوصا در قسمت اتصال تير به ستون كه ممكن است حين وقوع زلزله عملكرد ساختمان را دچار مشكل نمايد. مقاومت كششي بتن بسيار پايين بوده و در حدود يك دهم مقاومت فشاري آن است. اين مسئله استفاده از فولادهاي مسلح كننده در ناحيه كشش بتن را اجتناب ناپذير مي كند. ( با اين وجود معمولاً در ناحيه كششي ترك هايي ايجاد مي شود كه لازم است با تمهيدات خاص، عرض اين ترك ها را محدود نمود. چنين ترك هايي ممكن است در موارد خاص، زمينه نفوذ آب يا رطوبت يا يون هاي زيان آور را فراهم كنند).همچنين بتن بسيار ترد و شكننده ميباشد و عملكرد آن در مقابل نيرو هاي ديناميكي و ضربه ايي بسيار كم است و در سازه هاي بتني متداول، بتن در مقابل اين نيروها خرد ميشوند. اختراع سازه هاي بتن آرمه مقاوم در مقابل زلزله؛ كه از بالشتك هاي الاستومري و قطعات ضربه گير تشكيل شده است و وظيفه ميرا كردن ضربات و لرزه هاي افقي و عمودي وارده به سازه هاي بتني را برعهده دارد. كه به منظور جلوگيري از انتقال ضربات ناشي از نيروي قائم زلزله به تيرهاي اصلي و ميرا كردن آن، مابين تير و صفحه زيرسري، صفحات نئوپرن (قطعه شماره 4) به صورتي قرار گرفته است كه فصل مشترك تير و صفحه زير سري و ديگر بخش هاي اتصالات تير با بخش هاي باربر سازه به صورت كامل صفحات نئوپرن و الاستومري قرار دارد.
مقره توخالي سيليكوني رده 63 كيلوولت تا پيش از اين از خارج كشور وارد شده و فقط نمونه سراميكي آن در داخل كشور توليد شده است. با توجه به مزاياي كلي مقره هاي سيليكوني نسبت به سراميكي، مصرف كنندگان اين محصول ترجيح داده اند تا از محصول وارداتي سيليكوني به جاي مقره سراميكي داخلي استفاده كنند. از مزاياي مقره هاي سيليكوني نسبت به سراميكي مي توان به اين موارد اشاره نمود: 1.سبك بودن مقره سيليكوني- 2.ايمني بيشتر مقره سيليكوني- 3.كيفيت و طول عمر بيشتر مقره سيليكوني- 4. انعطاف بهتر نموه سيليكوني- 5.قابليت اطمينان بيشتر- 6. سهولت در نصب- 7.عملكرد بهتر در محيط هاي آلوده- 8. قابليت استفاده در مناطق زلزله خيز و موارد ديگر. اين شركت در راستاي طرح هاي تحقيقاتي خود از سال 1392 طراحي و ساخت نمونه اوليه اين محصول را آغاز كرده و در سال 1395 طي قراردادي رسمي با پژوهشگاه نيرو نمونه نيمه صنعتي اين محصول را توليد كرده و تمام تست هاي مورد نياز را پاس كرده است. اين محصول داراي كاربردهاي بسياري بوده كه مي توان به استفاده گسترده اين محصول در پست ها اشاره نمود. همچنين اين محصول در ترانس هاي اندازه گيري ولتاژ و جريان كاربرد داشته و بدنه اصلي برقگيرهاي ولتاژ بالا و مقره وال بوشينگ هم مي باشد. اميد است با توليد گسترده اين مصول گام بزرگي در جهت جلوگيري از خروج ارز از كشور برداشت.
اختراع لايه آسفالت پيش ساخته ي رولي در زمينه فني : بخش ب: انجام عمليات مختلف؛ حمل ونقل و ترابري زيربخش: حمل ونقل، ترابري با پيشرفت تكنولوژي در صنعت خودروسازي و افزايش سرعت وسايل نقليه روند خرابي و زوال سطح روسازي راه بيش تر شده است. به منظور رفع خرابي ها و نگهداري سطح روسازي، روش هاي متعددي ارائه شده، كه هريك داراي مشكلات هستند. لذا روش-هاي نوين تعمير ونگهداري راه ها با رويكرد توسعه پايدار، استفاده از تكنولوژي و مصالح از پيش ساخته و مسائل مرتبط با آن در درجه اي با اهميت بالا براي تحقيقات قرارگرفته است. اختراع حاضر مربوط به ساخت آسفالت پيش ساخته با قابليت رول شدن مي باشد كه هدف طرح، ساخت رويه¬هاي آسفالتي با دوام، مقاوم تر در مقابل بار و شرايط جوي است. اصلي ترين بخش مورد بررسي قير مي باشد كه با استفاده از الاستومر با پايه اصلي استايرين و بوتادين، واكس جوانساز و يا روان-كننده با جزء اصلي آروماتيك و يا با ماهيت پسماند طبيعي و در نهايت پليمر يا ضايعات با خاصيت شكل پذيري و ارتجاعي زياد اصلاح مي شود. براي روكش كردن سطح راه فقط نياز است آسفالت پيش ساخته رولي در سطح راه پهن شود و عمليات عمل آوري (چسباندن با فناوري ليزر الكترومغناطيس و يا با قير امولسيون) انجام شود.
موارد یافت شده: 5